Ćwiczenia, które możemy wykonywać z dzieckiem

Ćwiczenia fizyczne wykonywane z dzieckiem

Dla wielu kobiet powrót do formy i figury po ciąży jest bardzo ważny, a jednocześnie niezwykle trudny. Ciężko znaleźć czas dla siebie pomiędzy obowiązkami związanymi z domem, czy maluchem, a jak już go znajdujemy, to jest to albo bardzo późno, albo zwyczajnie zmęczenie jest tak duże, że brakuje sił do ćwiczeń.

Są jednak aktywności, które możemy wykonywać z dzieckiem, nawet takim kilkumiesięcznym. W zależności od rodzaju sportu, maluch towarzyszy nam w nosidle czy chuście, na rękach albo w wózku. Co najważniejsze, większość ćwiczeń możesz wykonywać podczas spacerów z dzieckiem, dzięki czemu oszczędzisz czas i spożytkujesz go z korzyścią dla siebie oraz malucha.

W większych miastach mamy spotykają się wspólnie z dziećmi na ćwiczeniach, np. w parku, a niektóre ośrodki i siłownie organizują specjalne zajęcia właśnie dla mam z pociechami. W większym gronie jest większa motywacja, a przy tym można poznać wiele innych mam z naszych okolic. Zdarza się, że kluby fitness i ośrodki w mniejszych miejscowościach również prowadzą zajęcia dla mam, albo jest grupka mam, które się spotykają prywatnie na spacerach i ćwiczą. Jeśli jesteś z mniejszej miejscowości popytaj lub sprawdź w internecie, czy są w Twojej okolicy takie spotkania. A jak nie ma, to zawsze sama możesz pomyśleć o stworzeniu takiej grupy z koleżankami 🙂 .

1. Ćwiczenia z dzieckiem na świeżym powietrzu 

Stollercize / BuggyGym

Jeden z najpopularniejszych sportów na świeżym powietrzu dla mam, który w ostatnich latach uprawia coraz więcej kobiet. Jest to forma aktywności, w której do ćwiczeń wykorzystywany jest… wózek z maluchem :). Ćwiczenia odbywają się zazwyczaj w grupach w parku lub na placach zabaw, a ich celem jest wzmocnienie, kształtowanie i rozciąganie mięśni.

Nordic Walking

Uprawiając Nordic Walking angażujemy wszystkie partie mięśniowe, poprawiamy krążenie, spalamy więcej kalorii niż przy spacerze „bez kijków”, a to wszystko możemy wykonywać z maluchem :). Wystarczy zachustować dziecko, albo włożyć je do nosidła i w drogę! Nordic Walking uprawiamy na świeżym powietrzu, a to dodatkowy plus tej aktywności.

2. Ćwiczenia z dzieckiem w pomieszczeniu

Fitness

Niektóre kluby fitness, siłownie, czy ośrodki miejskie organizują zajęcia, na których to mamy ćwiczą razem ze swoimi maluchami. W czasie aktywności układamy dziecko na brzuchu, trzymamy je na rękach lub na macie, w ten sposób nie tylko budujemy więź z maluchem, ale również nie musimy się zastanawiać nad zorganizowaniem opieki dla dziecka – cały czas mamy je na oku :).  Fitness możemy również uprawiać samodzielnie, w domu zaciszu jeśli wiemy jak poprawnie wykonywać ćwiczenia i zdajemy sobie sprawę z tego, które ćwiczenia możemy wykonywać, a których nie.

Joga

Joga jest polecaną z aktywnością zarówno podczas ciąży jak i po porodzie – wzmacnia mięśnie dna miednicy, zwalcza bóle kręgosłupa, wzmacnia mięśnie brzucha. Podobnie jak przy fitnessie, istnieją miejsca, gdzie możemy praktykować jogę razem z maluchami, a jeśli wolimy ją ćwiczyć w domowym zaciszu, to również możemy „wykorzystać” dziecko przy ćwiczeniach :).

Pamiętajmy, że rozpoczynając ćwiczenia po porodzie powinnyśmy skonsultować się z lekarzem, aby mieć pewność, że taka aktywność fizyczna nam nie zaszkodzi. Warto też wybrać opcję z ćwiczeniami pod okiem specjalistów, którzy dobiorą nam odpowiednie ćwiczenia.

Klaudia

2 komentarze

  1. Justyna

    Objawy odwodnienia przy biegunce sucha pieluszka to chyba się wyklucza

    Odpowiedz
  2. Grażyna

    Moja wnuczka skończyła w kwietniu 2 lata. Czasami jej „wyjdzie słowo mama” ale cały czas coś gada ale nie są to słowa.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *