Jak uchronić się przed przeziębieniem wiosną?

Ochrona przed wiosennym przeziębieniem

Brak ruchu na świeżym powietrzu, mało słońca, deszcz ze śniegiem i bardzo krótki dzień – wszystkie te aspekty, które zimą wadzą i złoszczą, wiosną na całe szczęście znikają. Po zimie organizm jest jednak pozbawiony sił i skłonny do zachorowań – senność i ból głowy mogą być symptomami przemęczenia. Dlatego posłuchaj swojego ciała i zaopiekuj się nim, bo profilaktyka przed przeziębieniem to najlepszy sposób na wszelkie choroby. Poznaj skuteczne i proste sposoby na to, by podnieść swoją odporność w okresie przejściowym.

3 kluczowe elementy ochrony przed przeziębieniem

Pierwsza słoneczna pora roku sprzyja temu, by organizm wreszcie się obudził, a Twoja kondycja wróciła do normy. W końcu nic tak nie poprawia odporności jak odpowiednia dawka ruchu!

Aktywność fizyczna

Wiosna to idealny czas, by zacząć się ruszać – zarówno w domu, na siłowni, jak i na świeżym powietrzu. Ta ostatnia forma aktywności fizycznej o tyle sprzyja zdrowiu, że pozwala się nieco zahartować. Warto jednak pamiętać, że jeśli zimą miałeś przerwę, do regularnych ćwiczeń należy wracać stopniowo. Nie zaczynaj od biegu na 5 kilometrów, bo zamiast wzmocnić odporność na wiosnę, nabawisz się kontuzji i – co gorsza – zniechęcisz do dalszego uprawiania sportu.

Zdrowa dieta pełna nowalijek. W końcu wiosna = świeże produkty!

Jak uchronić się przed grypą wiosną? Korzystając z tego, że im bliżej lata, tym więcej owoców i warzyw znajdziesz na targu oraz w supermarketach, włącz do diety jak najwięcej produktów nieprzetworzonych, zdrowych i pełnych witamin. Zbilansuj dietę tak, by dostarczyła Ci wszystkie niezbędne mikro- i makroelementy, witaminy oraz białka, tłuszcze i węglowodany. Warto też zrobić sobie podstawowe badania krwi, by sprawdzić, czy wszystkie parametry są w porządku. Dodatkowo zadbaj o odpowiedni poziom witamin D i C – to one ochronią Cię w sezonie grypowym. Może być tak, że nie uda Ci się ich uzupełnić samą dietą (szczególnie wit. D) – wówczas skorzystaj ze sprawdzonych, naturalnych suplementów, ale wyłącznie w formie uzupełnienia zdrowej diety.

Zdrowa dieta w sezonie wiosennym

Dbaj o higienę snu

Podstawowe zasady zna każdy: 7-8 godzin snu każdego dnia, położenie się przed 22, detoks od urządzeń elektronicznych na 2 godziny przed snem, regularna wieczorna rutyna, a do tego zaraz po przebudzeniu poranna joga czy inny rodzaj aktywności na rozruszanie się. Może się wydawać, że to oczywistości, ale jeśli zastanawiasz się, jak wzmocnić odporność na wiosnę, zdecydowanie postaw na odpowiednie nawyki związane ze snem – może nie wszystkie na raz, ale zacznij od małych kroków. Te kilka godzin w nocy to czas, w którym Twój mózg odpoczywa i pozwala Ci się wyzerować, a ciało odzyskuje siłę. Brak snu to narastający stres dla organizmu, a sam stres już bezpośrednio przyczynia się do obniżenia odporności. Zresztą jeśli jesteś zmęczony, z pewnością nie będziesz miał ani siły, ani ochoty na codzienne ćwiczenia i szczegółowe planowanie diety. Warto spróbować nieco przestawić swoje przyzwyczajenia.

Jak nie zarazić się grypą od domowników – podstawowe zasady

Wszyscy wiemy, że w czasie zachorowań najważniejsze jest unikanie dużych skupisk ludzkich. W takich okolicznościach jedno małe kichnięcie może sprawić, że wirus przeniesie się do nas drogą kropelkową. A co jeżeli chorą osobą jest nasz współlokator, współmałżonek czy też dziecko? Tutaj sytuacja się komplikuje – lekarze zalecają zachowanie odpowiedniego odstępu, ale nie zawsze jest to możliwe. Dlatego należy dbać o swoją odporność każdego dnia, by układ immunologiczny w zetknięciu z chorobą dał sobie radę.

Jak chronić się przed przeziębieniem w domu i poza nim

Jak uchronić się przed grypą w domu i poza nim? Ubieraj się rozsądnie, jedz dużo warzyw i owoców (także w formie kiszonek), uprawiaj sport, regularnie uzupełniaj utracone mikro- i makroelementy, ogranicz używki lub – co sugerujemy – całkowicie z nich zrezygnuj. Staraj się jak możesz unikać przewlekłego stresu, a jeżeli już występuje i nie masz na to wpływu – szukaj skutecznych technik radzenia sobie z nim. Wiosną szczególnie dbaj także o swoich najbliższych, by przeziębienie i grypa nie przedostały się do Twojego domu.

Klaudia

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Katar u niemowląt i małych dzieci może powodować groźne powikłania.

Chcesz mu pomóc? Dowiedz się jak!

Katar u niemowląt i małych dzieci może powodować groźne powikłania.

Chcesz mu pomóc? Dowiedz się jak!