Regulamin Sklepu Katarek
§ 1. Postanowienia ogólne
Sklep internetowy Katarek, działający pod adresem www.katarek.pl, prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży wyrobów medycznych i innych produktów przydatnych w ochronie zdrowia. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Właścicielem Sklepu jest Duna sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (ul. Przemysłowa 13/1, 30-701 Kraków), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000208496, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Kraków-Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, NIP 676-22-67-609, REGON 356838204, kapitał zakładowy: 140 000 zł (opłacony w całości)
Adres do korespondencji: Duna Sp z o.o., ul Przemysłowa 13/1, 30-701 Kraków.
Adres wysyłki Towarów: Duna Sp z o.o., ul Ojcowska 166, 31-344 Kraków.
Adres do zwrotu Towarów: Duna Sp z o.o., ul Przemysłowa 13/1, 30-701 Kraków.
Reklamacje mogą być kierowane również za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected]
Preferowanym sposobem składania reklamacji jest formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: https://katarek.pl/reklamacje/Zapytania mogą być kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected]
- Zapytania mogą być kierowane telefonicznie pod numerem Biura Obsługi Klienta (012) 44 64 333 (opłata jak za zwykłe połączenie wg taryfy operatora).
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 2020.1740 tj. z dnia 2020.10.08)
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia lub rejestracji w Sklepie;
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33^1 §1 KC, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (art. 431 KC).
Jednoosobowy przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
Konto Klienta – konto tworzone po rejestracji Klienta;
Regulamin – niniejszy regulamin;
Sklep – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.katarek.pl;
Sprzedawca – Duna sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Przemysłowej 13/1;
Towar – produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie;
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu KC, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
Użytkownik – podmiot, który korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu;
Zamówienie – oferta zakupu Towarów składana przez Klienta w sposób określony w Regulaminie.
§ 3. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi korzystanie ze Sklepu za pośrednictwem strony internetowej www.katarek.pl.
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet i działa w przeglądarkach internetowych: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox.
- Korzystanie ze Sklepu poprzez stronę internetową jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Użytkownika następujących, minimalnych wymagań technicznych:
- zastosowania przeglądarki stron internetowych z zainstalowanym oprogramowaniem do przeglądania treści w trybie online;
- posiadania łącza internetowego;
- połączenie szyfrowane (HTTPS/TLS);
- włączenia obsługi JavaScript;
- włączenia obsługi Plików Cookies.
- posiadanie aktywnego konta poczt elektronicznej e-mail
- Usługi świadczone są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
- Informacja o zagrożeniach: korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z typowymi zagrożeniami dla użytkowników sieci Internet, takimi jak phishing, złośliwe oprogramowanie, próby nieuprawnionego dostępu czy instalacja oprogramowania szpiegującego. W celu ich ograniczenia zaleca się korzystanie z aktualnego oprogramowania systemowego i antywirusowego, stosowanie silnych haseł oraz ostrożność przy otwieraniu załączników i odnośników w korespondencji elektronicznej.
§ 4. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Złożenie Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu i dokonanie zakupu Towarów może być poprzedzone dokonaniem przez Klienta rejestracji. Zamówienie można złożyć także bez rejestracji.
Rejestracja nie stanowi zobowiązania dla Klientów do dokonania zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu. - Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Użytkownika może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail [email protected].
Lub przez funkcję „Usuń konto” w panelu klienta. Usunięcie konta zostanie potwierdzone przez email. - Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Po dokonaniu rejestracji dla Klienta tworzone jest indywidualne Konto Klienta. Usługa Konta Klienta jest nieodpłatna i zawierana na czas nieokreślony.
- W celu dokonania rejestracji w Sklepie, Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej. Podczas rejestracji Użytkownik powinien podać dane w tym adres e-mail i hasło. Po zakończeniu wprowadzania danych Użytkownik powinien kliknąć
ikonę „załóż konto”. Możliwe jest też utworzenie konta przez konto Google i Facebook. - Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Użytkownik proszony jest o zaznaczenie „pól zgody” w tym oświadczenia, że zapoznał się i zaakceptował Regulamin Sklepu. Użytkownik składa oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu oraz Polityki prywatności. Zgody marketingowe (np. newsletter) są dobrowolne i odrębne.
- Użytkownik ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas rejestracji w każdym czasie.
- W przypadku utraty hasła, Użytkownik może skorzystać z opcji „zapomniałem hasła”, po kliknięciu tej ikony, na adres e-mailowy Użytkownika, zostanie wysłany link do strony internetowej na której Użytkownik będzie mógł wprowadzić nowe hasło.
- Użytkownik może zmienić hasło korzystając z opcji w menu głównym, pozycja „Szczegóły konta”. Hasło powinno spełniać minimalne wymagania bezpieczeństwa (np. min. 8 znaków)
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony.
§ 5. PREZENTACJA TOWARÓW NA STRONACH INTERNETOWYCH SKLEPU
- Główne cechy towaru (w tym jego funkcjonalność i przeznaczenie) są podane na stronie każdego produktu.
- Informacje o Towarach prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 KC lub art. 543 KC, Informacje na stronach Sklepu stanowią zaproszenie do składania ofert. Zamówienie złożone przez Klienta jest ofertą zawarcia umowy, a potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesłane przez Sprzedawcę stanowi przyjęcie oferty.
- Ceny towarów są podane w PLN i obejmują podatek VAT. Koszty dostawy są prezentowane odrębnie (szczegóły w zakładce Dostawa) i doliczane zgodnie z wyborem Klienta; łączna kwota płatności jest pokazywana przed złożeniem zamówienia.
- Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe i wprowadzone do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku obniżek cen Sklep prezentuje najniższą cenę z 30 dni poprzedzających wprowadzenie obniżki, zgodnie z przepisami. Informacje o wyrobach medycznych są publikowane zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych i przepisami wykonawczymi dot. reklamy.
§ 6. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zakupów w Sklepie mogą dokonywać osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędąca osobą prawną, którym przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.
- Zamówienia w Sklepie Klient może składać poprzez stronę internetową Sklepu – 24 godziny
na dobę, 7 dni w tygodniu, telefonicznie pod numerem Biura Obsługi Klienta (012) 44 64 333, (opłata jak za zwykłe połączenie wg taryfy operatora)
(od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00) albo poprzez e-mail – [email protected]. - Składanie Zamówień poprzez stronę internetową Sklepu nie wymaga uprzedniego
zalogowania się Klienta w Sklepie. Proces zamawiania przez stronę internetową Sklepu składa
się z następujących kroków: a) wybór Towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka;
b) wybór rodzaju dostawy;
c) wybór formy płatności;
d) podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia i akceptacja Regulaminu;
e) zatwierdzenie Zamówienia przez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. - Warunkiem realizacji Zamówienia jest podanie przez Klienta wymaganych przez
Sprzedającego w Zamówieniu informacji. W przypadku gdy podane dane nie będą
kompletne, Sprzedający w miarę możliwości skontaktuje się z Klientem. - Celem dokonania Zamówienia Klient powinien podać następujące dane:
a) imię i nazwisko (w przypadku Konsumentów) albo firmę (w przypadku Przedsiębiorców i
Jednoosobowych przedsiębiorców na prawach konsumenta)
b) adres miejsca zamieszkania (w przypadku Konsumentów, Jednoosobowych przedsiębiorców na prawach konsumenta lub innych Przedsiębiorców będących osobami fizycznymi)
albo adres siedziby (w przypadku pozostałych podmiotów)
c) ewentualnie adres do doręczeń jeżeli jest inny niż adres zamieszkania albo siedziby
d) Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) – w przypadku Przedsiębiorców i Jednoosobowych przedsiębiorców na prawach konsumenta
e) Adres e-mail
f) Numer telefonu - Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie jego otrzymania. Zawarcie umowy następuje z chwilą przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zawierającego wymagane informacje dla konsumenta.
- Klient ma możliwość wyboru formy płatności za zamawiane Towary (wraz z kosztami
dostawy) spośród następujących:
a) przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sklepu.
b) Korzystając z oferty płatności internetowych Przelewy24, w tym przelewów pay-by-link, za pomocą kart płatniczych i walutowych lub BLIKiem - W przypadku wyboru przelewu bankowego jako formy płatności, Klient jest zobowiązany zapłacić za zamówiony Towar przelewem bankowym na konto Sprzedawcy w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia. Brak płatności w terminie 7 dni skutkuje anulowaniem zamówienia.
- W przypadku płatności realizowanej przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy Sklepu, w
tytule przelewu należy zamieścić:
a) imię i nazwisko lub/i firmę Kupującego,
b) numer zamówienia (wskazany w potwierdzeniu zamówienia). - Płatności należy dokonać na rachunek bankowy: 48 1140 2017 0000 4302 1217 8572 Duna Sp. z o.o. ul. Przemysłowa 13/1, 30-701 Kraków.
§ 7. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Realizacja zamówienia nastąpi jednorazowo, poprzez dostawę Towaru.
- Realizacja Zamówień odbywa się w Dni Robocze w godzinach pomiędzy 8.30 a 16.30.
Zamówienia składane po godzinie 16.00 i w dni świąteczne lub wolne od pracy, w tym sobotę, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego. - Towar jest dostarczany do Klienta jedynie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów dostawy Towaru. Wysokość kosztów dostawy jest wskazana w Zamówieniu i uzależniona jest od rodzaju transportu oraz sposobu płatności.
- Dostawa Towaru nastąpi niezwłocznie (Jeżeli nie uzgodniono inaczej, dostawa następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w 30 dni od zawarcia umowy). W przypadku wyboru formy płatności przy pomocy przelewu bankowego, niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. Na łączny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Towaru (czas dostawy) składa się czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę oraz czas dostarczenia Towaru przez przewoźnika.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
- Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania mu towaru. Jeżeli Klient sam wybierze przewoźnika spoza opcji oferowanych przez Sklep, ryzyko przechodzi z chwilą wydania towaru temu przewoźnikowi.
§ 8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar zgodny z umową.
- Konsumenci oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta (osoby fizyczne, o których mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta) mogą składać reklamacje z tytułu braku zgodności towaru z umową na zasadach określonych w art. 43a–43g ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych Klientów (B2B) zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego; rękojmia jest wyłączona w najszerszym dopuszczalnym zakresie.
- Reklamację można złożyć w dowolnej formie (dla celów dowodowych zaleca się formę pisemną):
– za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego pod adresem https://katarek.pl/reklamacje/ (rekomendowana opcja)
– za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: [email protected].
– pisemnie – na adres: Duna sp. z o.o. ul. Przemysłowa 13/1, 30-701 Kraków. - Reklamacja powinna zawierać:
dane pozwalające na identyfikacje klienta w celu realizacji świadczeń reklamacyjnych
opis stwierdzonego braku zgodności towaru z umową,
żądanie Klienta (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie – w przypadkach przewidzianych ustawą)
oraz dowód zakupu w dowolnej formie (np. potwierdzenie płatności, faktura, e-mail; paragon nie jest wymagany) - Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania, na trwałym nośniku. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji w zakresie żądania Klienta.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient (konsument/JOP) może żądać naprawy lub wymiany. Sprzedawca może:
1) dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, albo
2) dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany –
jeżeli doprowadzenie do zgodności w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Doprowadzenie do zgodności następuje w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności i bez kosztów dla Klienta. - Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy (gdy brak zgodności jest istotny – istnieje domniemanie istotności) w przypadkach przewidzianych ustawą, w szczególności gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności lub nie zrobił tego w rozsądnym czasie.
- Koszty reklamacji. Doprowadzenie towaru do zgodności z umową (naprawa/wymiana) następuje bez kosztów dla Klienta; Sprzedawca ponosi w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów oraz odbiera towar na własny koszt. Co do zasady Sprzedawca udostępnia etykietę zwrotną albo organizuje odbiór kurierem. Jeżeli Klient – po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą – nada przesyłkę we własnym zakresie, Sprzedawca zwraca uzasadnione koszty standardowej przesyłki (bez usług ponadstandardowych), chyba że uzgodniono inaczej. Postanowienia mniej korzystne dla Klienta nie mają mocy wiążącej.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu braku zgodności towaru z umową wynosi 2 lata od wydania towaru (chyba że określono inny termin przydatności); brak zgodności ujawniony w tym okresie domniemywa się jako istniejący w chwili wydania.
§ 9. UPRAWNIENIA KONSUMENTÓW I JEDNOOSOBOWYCH PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH
KONSUMENTÓW
- Konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Jeżeli umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorcy podczas nieumówionej wizyty lub podczas wycieczki, termin ten wynosi 30 dni. Szczegóły w Załączniku „Pouczenie o odstąpieniu od umowy”
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Jednoosobowego przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Jednoosobowego przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której Konsumenta lub Jednoosobowego przedsiębiorcy na prawach konsumenta wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Jednoosobowy przedsiębiorca na prawach konsumenta żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi lub Jednoosobowemu przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
ł) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Jednoosobowego przedsiębiorcy na
prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. - Pozasądowe rozwiązywanie sporów (zamiast ODR)”:
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności przed Inspekcją Handlową lub innym podmiotem wpisanym do rejestru UOKiK (wyszukiwarka: polubowne.uokik.gov.pl). Informacje o dostępnych podmiotach ADR w UE: Consumer Redress in the EU (Komisja Europejska).
Pomoc:
Bezpłatne porady konsumenckie: Infolinia Konsumencka 801 440 220 lub 22 266 76 76 (opłata wg taryfy operatora) oraz poradydlakonsumentow.pl; dodatkowo miejscowi/powiatowi rzecznicy konsumentów i Inspekcja Handlowa.
§ 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I PLIKI COOKIES
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisuje Polityka prywatności dostępna pod adresem: https://katarek.pl/polityka-prywatnosci/. Polityka określa m.in. administratora danych, cele i podstawy przetwarzania, prawa osób, okresy retencji oraz stosowane pliki cookies i mechanizmy zgód.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn (zmiana przepisów, zmiany technologiczne/organizacyjne, rozszerzenie funkcjonalności).
- Użytkownicy posiadający Konto zostaną poinformowani o zmianie na trwałym nośniku (e-mail) z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem.
- Użytkownik może w tym czasie wypowiedzieć umowę o usługi elektroniczne ze skutkiem natychmiastowym.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa na prawa i obowiązki wynikające z umów sprzedaży zawartych przed dniem wejścia zmian w życie; do takich umów stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili złożenia zamówienia.
- Aktualna wersja Regulaminu jest dostępna pod adresem: https://katarek.pl/regulamin/.
- Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od: [wstaw datę publikacji].
Załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu Internetowego www.katarek.pl
Pouczenie o odstąpieniu od umowy
W przypadku zamówień składanych przez nasz sklep, przysługuje Państwu możliwość odstąpienia od umowy zakupu bez podawania przyczyny.
Z prawa tego można skorzystać w ciągu 14 dni od dnia wydania produktu, który należy przesłać wraz z oświadczeniem na adres (Bezpośredni koszt odesłania towaru ponosi Kupujący.):
Termin.
Mogą Państwo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania przyczyny (dotyczy konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta).
Jak odstąpić.
Prosimy o przekazanie do Sklepu Katarek.pl jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu – e-mailem na [email protected] lub listownie na adres korespondencyjny wskazany poniżej. Mogą Państwo skorzystać z formularza odstąpienia (wzór poniżej), ale nie jest to obowiązkowe.
Zwrot płatności.
Sklep Katarek.pl zwróci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostarczenia rzeczy do wysokości najtańszej zwykłej metody oferowanej przy zakupie, nie później niż w 14 dni od otrzymania oświadczenia. Sklep Katarek.pl może wstrzymać się ze zwrotem do chwili otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Zwrot nastąpi tym samym sposobem płatności, którego Państwo użyli przy zakupie, chyba że wyraźnie zgodzą się Państwo na inny – bez dodatkowych kosztów.
Koszt odesłania.
Bezpośredni koszt odesłania rzeczy do Sklepu Katarek.pl ponoszą Państwo.
Nieodebranie przesyłki
Samo nieodebranie przesyłki nie stanowi odstąpienia od umowy. Jeżeli złożą Państwo oświadczenie o odstąpieniu w terminie 14 dni i w związku z tym odmówią odbioru przesyłki, koszt zwrotu przesyłki do Sklepu Katarek.pl zostanie potrącony z kwoty zwrotu. Gdy przyczyną zwrotu jest błąd Sklepu Katarek.pl lub inna okoliczność po naszej stronie, koszty zwrotu pokrywa Sklep Katarek.pl.
Termin odesłania.
Rzecz należy odesłać w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
Zmniejszenie wartości.
Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej ponad to, co konieczne do stwierdzenia jej charakteru, cech i funkcjonowania.
Wyjątki. Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. dla rzeczy dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia (jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu). Informacja o zastosowaniu tego wyjątku znajduje się w opisie odpowiednich produktów.
Adres zwrotu / korespondencyjny:
Duna sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 13/1
30-701 Kraków
Formularz odstąpienia od umowy:
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Adresat (biuro sklepu katarek.pl):
Duna Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 13/1
30-701 Kraków
tel. 12 44 64 333
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Ja/My () niniejszym informuję/informujemy () o moim/naszym () odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (): ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… Data zawarcia umowy / odbioru towaru (): …………………………………
Numer zamówienia: …………………………………
Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / jednoosobowego przedsiębiorcy na prawach
konsumenta(): ………………………………………………………………………………… Adres Konsumenta(-ów) / jednoosobowego przedsiębiorcy na prawach konsumenta():
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów)
(tylko przy formularzu w wersji papierowej): Data:
…………………………………………… …………………………………
(*) Niepotrzebne skreślić